KONTROLL AV påkosttakst effektiviserer innleveringen av leasingbilene

De fleste firmaer har i dag et leaset et antall tjenestebiler, varebiler eller lastebiler. De fleste har også stilt spørsmål ved den påkosttaksten som leasingselskapet presenterer: «Skal vi betale så mye for skader og slitasje utover det som må forventes ved normal bruk?»

Spørsmålet er ikke enkelt å besvare. Innkjøpsavdelingen har sjelden en spesialist på bilskader. I en stresset hverdag er det lett å godta kravet som det er. Det kan bli dyrt. Enda verre: Det kan bli vanskelig for vedkommende å måtte redegjøre for kostnadene.

En nøytral kontroll av påkosttaksten er en rimelig forsikring

Det vi gjør, er å kontrollere taksten punkt for punkt. Finner vi punkter som er høyt priset, tar vi kontakt med leverandøren og hevder faglige argumenter for at prisen må ned.

En rekke av våre bedriftskunder har en rammeavtale. Den innebærer at vi kontrollerer taksten på alle leasede biler før innlevering.

Hver måned sender vi en rapport som viser den enkelte innlevering og hva som er betalt/spart på påkost. Finner vi gjengangere, som visse typer skader, manglende vinterhjul og den slags, står også det i rapporten. Det gjør det enklere å snakke med sjåførene om dårlige vaner.

Kort sagt tilbyr vi:

  • Mer effektiv innlevering
  • En bedre hverdag for den som følger opp avtalene
  • Sparte kostnader

Send  oss en mail eller ring oss på 611 02 000 for en uforpliktende leasebil prat .

* = nødvendig informasjon