KONTROLL AV påkosttakst effektiviserer innleveringen av leasingbilene OG KAN SPARE BEDRIFTEN STORE SUMMER
De fleste firmaer har i dag leaset et antall tjenestebiler, varebiler og/eller lastebiler. Ved innlevering av leasingbiler har de fleste bedrifter også stilt spørsmål ved den påkosttaksten som leasingselskapet presenterer: «Skal vi betale så mye for skader og slitasje utover det som må forventes ved normal bruk?»
Spørsmålet er ikke enkelt å besvare. Innkjøpsavdelingen har sjelden en spesialist på bilskader. I en stresset hverdag er det lett å godta kravet som det er. Det kan bli dyrt. Enda verre: Det kan bli vanskelig for vedkommende å måtte redegjøre for kostnadene.
En nøytral kontroll av påkosttaksten er en rimelig forsikring
Vår jobb er å kontrollere taksten dere får, punkt for punkt. Finner vi punkter som er for høyt priset, tar vi kontakt med leverandøren for dere og vil ved bruk av faglige argumenter tale for at prisen skal reduseres.
En rekke av våre bedriftskunder har en rammeavtale med oss. Den innebærer at vi lager en rutine hvor vi alltid kontrollerer taksten på deres leasede biler ved innlevering.
Hver måned sender vi dere en rapport som viser den enkelte innlevering og hva som er betalt/spart på påkost. Finner vi gjengangere, som visse typer skader, manglende vinterhjul og den slags, står også det i rapporten. Det gjør det enklere å snakke med sjåførene om dårlige vaner og spare penger over tid.
Kort sagt tilbyr vi:
- En mer effektiv innlevering
- En enklere hverdag for den hos dere som følger opp leasingavtalene
- Potensiale for store besparelser i redusert påkost
Send oss en mail på
eller ring oss på 915 25 790 for en uforpliktende leasebilprat